sexta-feira, 27 de maio de 2011

Grand Paris Express automatic metro routes chosen

27/05/2011 - IRJ

GRAND Paris, the public body set up last year to implement a 175km network of automatic metro lines serving the French capital and its suburbs, has defined the routes for the new lines. The project will be completed in three phases up to 2025, when it is expected to attract an additional 2 million passengers to rail transport.

The Euros 32.5bn project is split into Euros 20.5bn for new lines and Euros 12bn for improving existing infrastructure. New construction will be funded by the French government (Euros 4bn), special taxes (Euros 6bn), local authorities (Euros 0.9bn), and a loan of Euros 9bn.

Grand Paris Express comprises three lines. The 95km Euros 17.5bn Blue Line will encircle Paris running clockwise from Le Bourget via Chelles, Noisy-Champs, Champigny, Villejuif, Issy, Nanterre, La Défense, and St Denis Pleyel to Le Bourget with a branch from there to Roissy Charles de Gaulle Airport and Le Mesnil-Amelot.

The 30km Euros 1bn Blue Line will involve extending the automatic Line 14 of the Paris metro north from St Lazare via St Ouen to St Denis Pleyel and south from Olympiades via Villejuif to Orly Airport.

The 50km Euros 2bn Green Line will follow an arc through the western suburbs, and will run from Orly Airport via Massy-Palaiseau, St Quentin, and Versailles to Nanterre, although the Versailles - Nanterre section will not be completed until after 2025.

In the longer term, lines from St Denis Pleyel to Bobigny, Rosny, Noisy-Champs and Champigny Centre are planned. Grand Paris Express will also serve three proposed TGV stations at St Denis Pleyel, Nanterre and Orly Airport.

TRADUTOR GOOGLE

Grand Paris Express automática rotas metro escolhido

GRAND Paris, a entidade pública criada no ano passado para implementar uma rede de 175 quilômetros de linhas de metrô automático que serve a capital francesa e seus arredores, definiu as rotas para as novas linhas. O projeto será concluído em três fases até 2025, quando espera-se atrair um adicional de 2 milhões de passageiros ao transporte ferroviário.


O projeto de euros 32.5bn é dividido em 20,5 bilhões de euros para novas linhas e12 mil milhões de euros para melhorar a infra-estrutura existente. Nova construçãoserá financiada pelo governo francês (Euros 4 bilhões), os impostos especiais (6 mil milhões de euros), as autoridades locais (0.9 biliões de Euros), e um crédito de 9 bilhões de euros.

Grand Paris Express compreende três linhas. A 95 km de euros 17.5bn Linha Azulvai cercar horário compreendido entre Paris Le Bourget via Chelles, Noisy-Elysées,Champigny, em Villejuif, Issy, Nanterre La Défense, e St Denis Pleyel de Le Bourget, com um ramo de lá para o aeroporto Roissy Charles de Gaulle Aeroporto e LeMesnil-Amelot.

A 30 km de 1 bilhão de euros Linha Azul vai envolver o alargamento da linhaautomática 14 do norte do metro de Paris a partir de St Lazare via St Ouen para StDenis Pleyel e no sul da via Olympiades Villejuif aeroporto de Orly.

A 50 km 2 bilhões de euros a Linha Verde vai seguir um arco através dos subúrbiosocidentais, e será executado do Aeroporto de Orly através de Massy-Palaiseau, St Quentin, e Versalhes para Nanterre, embora o Versailles - Nanterre seção não estará concluído até depois de 2025.

No longo prazo, linhas de St Denis Pleyel de Bobigny, Rosny, Noisy-Elysées e do Centro de Champigny são planejadas. Grand Paris Express também servirá trêsestações de TGV propostos em St Denis Pleyel, Nanterre e do Aeroporto de Orly.

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