quarta-feira, 1 de junho de 2011

Go-ahead for Tokyo - Osaka Maglev

31/05/2011 - IRJ

AFTER four decades of discussions and development, Japan's transport minister gave the go-ahead on May 27 for Central Japan Railway (JR Central) to begin construction on the Chuo Shinkansen Maglev line between Tokyo and Osaka, which will relieve the parallel Tokaido Shinkansen from 2027. 

Trains will operate at up to 600km/h on the 550km line, offering a journey time of just 67 minutes. JR Central has reportedly withdrawn its request for government funding for the Yen 9 trillion ($US 110bn) project and will now finance the line through its own resources. The total cost of the project is around six times JR Central's annual income.

Since it received permission to enter the final planning phase last December, JR Central has carried out environmental assessments along the section of the route through the Southern Alps north of Mount Fuji.

Construction is already underway on a 23.8km extension of the test track in Yamanashi Prefecture, taking the total length of the line to 42.2km. As part of the extension project, JR Central has ordered a pre-production fleet of 14 L0 Series Maglev vehicles, which will be capable of 500km/h and are due to be delivered between 2012 and 2015.

The test track will become part of the initial 290km section of the line between Tokyo and Nagoya, which will be completed in 2027. The remainder of the line to Osaka is expected to open by 2045. 


TRADUÇÃO
GOOGLE TRANSLATOR

Ir à ​​frente de Tóquio - Osaka Maglev
Terça-feira maio 31, 2011

Após quatro décadas de discussões e de desenvolvimento, o ministro dos Transportes do Japão deu o sinal verde em 27 de maio para a Central Japan Railway (JR Central)para iniciar a construção da linha Chuo Maglev Shinkansen entre Tóquio e Osaka, queirá aliviar o paralelo Tokaido Shinkansen de 2027 .

Os trens vão operar a até 600 km / h na linha de 550 quilômetros, oferecendo um tempode viagem de apenas 67 minutos. JR Central já teria retirado o seu pedido de financiamento do governo para o 9 trillion ienes ($ 110 bilhões EUA) projeto e agora a linha de financiamento através de recursos próprios. O custo total do projeto é de cerca de seis vezes a renda anual JR Central.

Desde que recebeu permissão para entrar na fase final de planejamento em dezembro passado, JR Central realizou avaliações ambientais ao longo do trecho da rota pelo norte Alpes do Sul do Monte Fuji.

Construção já está em andamento em uma extensão de 23,8 quilômetros da pista de ensaio em Yamanashi, tendo o comprimento total da linha de 42,2 quilômetros. Comoparte do projeto de extensão, JR Central encomendou uma frota de pré-produção de 14veículos L0 Série Maglev, que terá capacidade de 500 kmh e deverão ser entreguesentre 2012 e 2015.

A pista passará a fazer parte do troço inicial da linha de 290 km entre Tóquio e Nagoya,que será concluído em 2027. O restante da linha para Osaka deverá abrir em 2045.

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